Civilization IV

La sfarsitul anului 2005 a aparut ultimul joc din Civilization a lui Sid Meier. Castigand numeroase premii de cel mai bun joc al anului la diverse publicatii se spune ca jocul este un success cu toate ca a fost nevoie de o serie de modificari pentru unele buguri.

De obicei primul lucru care se observa la un joc este grafica. In Civilization IV producatorii au ales sa treaca de la grafica 2D la grafica 3D, trecere reusita dealtfel. Meniurile sunt frumos realizate atat ca aspect cat si ca functionalitate.

In timpul jocului propriu zis, playerul poate face zoom in afara pana cand are in fata o harta a globului sau se poate apropia intr-atat incat poate sa isi dea seama ce cladiri exista in oras fara sa mai intre in meniul cu datele despre oras. AI-ul este si el mult imbunatatit, atat cel al inamicilor sau aliatilor cat si cel ce se ocupa cu automatizarea productiei si unitatilor-worker a playerului uman, eliminand astfel nevoia de micromanagement.

O alta problema rezolvata este una ce dateaza de la primul joc din serie si anume atunci cand o unitate mult mai puternica, de exemplu un tanc, ataca o unitate mult mai slaba si mai inapoiata dar cu bonus in defensiva, de exemplu un sulitas, se intampla ca tancul sa piarda mult prea des decat ar fi fost normal.

Pentru a remedia aceasta situatie producatorii schimbat atributele unitatilor, inlocuind ofensiva si defensiva cu o singura valoare ce reprezinta puterea unitatii si de asemenea au fost introduse bonusuri unice pentru fiecare unitate, bonusuri care alese cu grija pot face diferenta dintre victorie si infrangere. Nici din punct de vedere economic jocul nu a ramas neschimbat.

A fost eliminata poluarea si coruptia a fost redusa insa a fost introdusa notiunea de nivel de sanatate intr-un oras. Daca nivelul de sanatate scade prea mult puteti avea surpriza neplacuta ca in loc sa creasca, orasul sa piarda locuitori. Un alt concept total nou este cel al religiilor. Daca sunteti primul care descopera o anumita tehnologie vei fonda religia asociata cu tehnologia respectiva. Religiile au un impact destul de important asupra jocului.

Desi intre ele sunt identice in afara de nume, pot aparea divergente intre popoare cu religii diferite, iar fondatorul unei religii poate avea anumite beneficii in cazul in care construieste cladirea specifica religiei respective in orasul in care religia a fost fondata.

Daca in Civ 3 iti puteai alege tipul de conducere (Democratie, Comunism etc), in Civilization 4 iti alegi forma de organizare in diferite domenii (Economie, Politica etc). Fiecare domeniu are 5 forme de organizare fiecare cu avantajele si dezavantajele sale. Civilization 4 este, cum se cuvine unui joc de calibrul sau, dotat cu un multiplayer reusit si usor de folosit.

Multiplayerul functioneaza bine, iar jocul este cursiv, in plus producatorii pun la dispozitia utilizatorilor o serie de facilitati care permit gasirea unui joc convenabil sau a prietenilor care se joaca la momentul respectiv.

Un bonus il constituie faptul ca jocul este editabil, utilizatorii putand atat modifica cat si adauga continut jocului (unitati, cladiri, se poate chiar modifica modul de joc), in plus producatorii au anuntat ca pe parcurs vor lansa programe utilitare pentru a usura procesul integrarii propriilor creatii in joc.

Valid XHTML 1.0 Transitional